حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردن: حمله شهرک نشینان به کاروان کمک‌های غزه جنایت است مشاور اسماعیل هنیه: نتانیاهو برای آتش بس سنگ اندازی می‌کند حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند رسانه صهیونیستی: عملیات اسرائیل در رفح محدود است دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده
سرخط خبرها

ویدئو| صحبت‌های علی لاریجانی درباره مبارزه رهبر انقلاب با دیکتاتوری و روزهای ابتدایی جنگ ۳۳ روزه

  • کد خبر: ۱۴۲۸۳۵
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
ویدئو| صحبت‌های علی لاریجانی درباره مبارزه رهبر انقلاب با دیکتاتوری و روزهای ابتدایی جنگ ۳۳ روزه
علی لاریجانی در برنامه تلویزیونی «ملک سلیمان» گفت: آیت‌الله خامنه‌ای نزدیک به ۶۰ سال با دیکتاتوری مبارزه کرد، از قبل از انقلاب گرفته تا بعد از انقلاب که خود من شاهد بودم ایشان جلوی رفتار‌های دیکتاتورمآبانه را می‌گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، علی لاریجانی در برنامه تلویزیونی «ملک سلیمان» با محوریت شهید سلیمانی که از شبکه یک سیما پخش شد،  در بخشی از سخنان خود در واکنش به حوادث اخیر و شعار‌هایی که از سوی عده‌ای سر داده می‌شد، گفت: این‌که امام فرمودند "تا زمانی که ولایت فقیه در کشور باشد، دیکتاتوری نیست"، واقعیت است، اما وقتی حوادث داخلی را می‌بینم و حرف‌هایی را که بیان می‌شود می‌شنوم، تأسف می‌خورم، فکر می‌کنم خداوند حاج قاسم را خیلی دوست داشت که رفت، چرا که شنیدن برخی حرف‌ها واقعاً دردآور است.

وی تأکید کرد: به‌نظرم، آیت الله خامنه‌ای نزدیک به ۶۰ سال با دیکتاتوری مبارزه کرد، از قبل از انقلاب گرفته تا بعد از انقلاب که خود من شاهد بودم ایشان جلوی رفتار‌های دیکتاتورمآبانه را می‌گرفت، اگر کسی می‌خواست در کشور گردن‌کلفتی بکند، در برابرش می‌ایستاد، این خوب است و ولایت فقیه برای این است، با این حال، عده‌ای جور دیگر می‌فهمند و این دردآور است.

اینجا ببینید:

آیت‌الله خامنه‌ای ۶۰ سال با دیکتاتوری مبارزه کرد

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش ضمن نقل خاطره‌ای از جنگ ۳۳ روزه و درایت رهبر انقلاب در تحلیل حوادث و اتفاقات کشور گفت: خاطرم هست زمان جنگ ۳۳ روزه، من دبیر شورای امنیت ملی بودم و اتفاقاً هر روز جلساتی در دبیرخانه داشتیم که سردار باقری می‌آمدند. حاج قاسم اطلاعاتی را می‌فرستاد که اینجا روی نقشه تجزیه و تحلیل می‌شد و برایشان ارسال می‌شد. هفته اول بسیار سخت و فشار آتش زیاد بود، اوضاع کاملاً به‌هم ریخته بود. شهید سلیمانی بعد از پایان هفته از آنجا به ایران آمد و اوضاع را ترسیم کرد. تصمیم گرفتیم که خدمت رهبر معظم انقلاب برویم و با ایشان نیز ماجرا را در میان بگذاریم، وضعیت خدمت ایشان توضیح داده شد.

وی ادامه داد: رفتار رهبری در این موضوع برایم بسیار عجیب بود، خیلی خوب گوش داد، اما حرفی زد که خیلی به این نقشه‌ها و ترتیبات ارتباطی نداشت، گفتند که "من فکر می‌کنم این جنگ مثل جنگ احزاب است، باید مقاومت بکنید تا آن عنایت و کمک‌های الهی برسد."، وقتی برمی‌گشتیم، آقای سلیمانی در حیرت بود و سکوت داشت. در میانه راه از من پرسید که "شما از این سخنان چه فهمیده‌اید؟ "، پاسخ دادم: به‌نظرم رهبری مطلب مهم و کلان را بیان کردند، شما هم همین موضوع را به دوستان بگویید و بفرمایید که باید مقاومت کنند.

او گفت: بعد‌ها آقای سیدحسن نصرالله تعریف می‌کرد که "وقتی پیام آقا رسید، حادثه‌ای خلق شد، در هفته دوم در آستانه برگشت شرایط قرار گرفتیم و هفته سوم شرایط کاملاً برگشت. وقتی یکی از کشتی‌های آنان را زدیم، از کشور‌های همسایه تماس می‌گرفتند و برای حل موضوع وساطت می‌کردند."، من کلان‌نگری در رفتار رهبری را در آنجا دیدم، به همین دلیل است که در قضایای اخیر غصه می‌خورم و با خود می‌گویم قدر ایشان را کم می‌دانند، ایشان خیلی بزرگ است.

اینجا ببینید:

خاطره علی لاریجانی از روزهای ابتدایی جنگ ۳۳ روزه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->